






Pierwszy semestr upłynął nam na dzieleniu różnych aktywności
z wychowankami sąsiadującego z nami Zespołu Szkolno-Rewalidacyjnego.
Klasa V uczestniczyła przedświątecznym pieczeniu i ozdabianiu ciasteczek. Natomiast klasa III D (LO) kontynuowała zeszłoroczne warsztaty ceramiczne.
Kolejną okazją do wspólnych działań była Barbórka. Uczniowie Szkoły Życia mieli okazję zobaczyć przedstawienie w formie teatru kamishibai o Skarbniku strzeżącym kopalni. Opowieść została im zaprezentowana przez uczniów
kl. IVa SP. Nasi goście poznali też kuplę- godło górnicze oraz doświadczyli tego, jak bardzo brudzi węgiel.
Zwieńczeniem naszych działań integracyjnych był udział w przepięknych jasełkach prezentowanych przez zespół teatralny „Baj” oraz przedszkolaki.
Dziękujemy za wszystkie inspirujące spotkania.
Mamy nadzieję na wiele wspólnych projektów w nowym semestrze.
Szanowni Państwo,
Miasto Rybnik uruchomiło II edycję Programu wsparcia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży we współpracy ze Stowarzyszeniem Integrum na rok 2025.
W programie planowana jest pomoc psychiatryczna i psychoterapeutyczna dla uczniów rybnickich szkół. Nabór odbywa się za pośrednictwem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rybniku.
Program adresowany jest dla dzieci i młodzieży szkół podstawowych
i ponadpodstawowych w wieku 12-18 lat mieszkających na terenie miasta Rybnika. Realizacja programu odbywać się będzie od stycznia 2025 r.
do 31 grudnia 2025 r.
Zasady rekrutacji: https://edukacja.rybnik.eu/psycholog-w-szkole-i-przedszkolu/
Szczegółowych informacji w tej sprawie udzielają pedagodzy szkolni.
W ramach lekcji historii uczniowie klas IV-VII mieli wyjątkową okazję spotkać się z Rangaldem – przedstawicielem kultury słowiańskiej z Raciborskiego Grodu Średniowiecznego.
Dzieci poznały tradycje, zwyczaje i historię naszych przodków. Dowiedziały się, jak wyglądało życie Słowian; jakie nosili ubrania, jakie przedmioty wykorzystywali w codziennym życiu i jak organizowali swoje społeczności.
Ta niezwykle interesująca lekcja dostarczyła wielu ciekawych informacji
i wrażeń.
W lutym na naszych uczniów czeka kolejna ekscytująca lekcja – tym razem będą to zajęcia w Muzeum Archeologicznym!
To początek nowej, fascynującej podróży w przeszłość! Przygotujcie się na odkrywanie tajemnic historii!!!
17 stycznia obchodziliśmy w szkole Międzynarodowy Dzień Osób
z Niepełnosprawnościami.
Tego dnia gospodarzami byli uczniowie klasy 2D i 2H wraz z wychowawcami
i szkolnym zespołem do spraw integracji. W obchodach uczestniczyły klasy pierwsze liceum oraz gościnnie klasa VII z SP 11.
Organizatorzy zadbali o wiele atrakcji, słodki poczęstunek i część artystyczną.
Uczestnicy zapoznali się z terminami dotyczącymi osób
z niepełnosprawnościami. Po obszernej prezentacji odbył się test wiedzy
z zakresu poruszanych tematów. Nasi uczniowie oraz goście mieli okazję zmierzyć się z różnego rodzaju trudnościami, z jakimi mogą zmagać się osoby
z deficytami rozwojowymi. Musieli napisać wyraz bez użycia dłoni, pokonać wyznaczoną trasę z opaską na oczach, pokazać hasło w języku migowym czy rozpoznać zapach ze specjalnych fiolek. Stacje z konkurencjami wzbudziły wiele emocji. Pozostali uczniowie w tym czasie pracowali nad hasłem przewodnim na kolejne obchody Dnia Osób z Niepełnosprawnymi.
Po wszystkich konkurencjach klasom rozdano atrakcyjne nagrody. Były to vouchery na wyjście klasowe do kręgielni oraz paczka słodkości dla całej klasy.
Trzeba również zaznaczyć, że atmosfera była świetna a uczniowie bardzo zaangażowani i aktywni.
Był to też dobry czas na integrację.
Informujemy, że ze względu na konferencję Rady Pedagogicznej w dniu
3 lutego (poniedziałek) lekcje będą trwały do godziny 14:35 (do 7 lekcji).
W tym dniu zapraszamy wszystkich rodziców na konsultacje z nauczycielami, które odbędą się w godzinach 17.00 – 19.00.