






W czwartek, 27 marca odbył się, organizowany przez szkolną bibliotekę już po raz 9., Dzień Czytania Dzieł Literatury. Wydarzenie to zgromadziło uczniów klas 4-6 oraz wybranych klas liceum, nauczycieli oraz miłośników literatury, którzy wspólnie celebrowali piękno słowa pisanego.
Głównym punktem programu było głośne czytanie fragmentów wybranych książek. Hasło tegorocznej edycji wydarzenia brzmiało: „Z dreszczykiem…” Uczniowie mieli okazję poznać bliżej twórczość Stephena Kinga i jego mroczną powieść „Cmętarz zwieżąt – fragmenty tego dzieła zaprezentowali – Nikola Popiołkiewicz (IVE) i Tomasz Mielczarek (IIH). Z kolei Antonina Toszek (IID) i Apolonia Lewandowska (IID) wprowadziły uczestników w świat bohaterów „Szkoły Strachu” Gitty Daneshvari.
Następnie uważni słuchacze mieli okazję zmierzyć się z testem, dotyczącym przeczytanych fragmentów utworów i biografii S. Kinga.
Całość poprowadziły uczennice Łucja Wojaczek (IID) i Martyna Urzędnik (IIF) według przygotowanego przez bibliotekarki scenariusza i prezentacji. Prezenterki wspomagała Hanna Wierzbicka (IID) odpowiedzialna za wyświetlenie prezentacji multimedialnej.
Wydarzenie było też okazją do uroczystego ogłoszenia wyników wcześniej przeprowadzonych konkursów: „Kocie opowieści” (konkurs na opowiadanie
o kocie), konkursu na autorski projekt zakładki do książki oraz konkursu na autorski projekt okładki do książki „Czytam-Polecam”.
Zwycięzcy oprócz dyplomów otrzymali nagrody w postaci bonów do księgarni lub książek ufundowane przez Radę Rodzicow.
Bibliotekarki wraz z dyrekcją szkoły uhonorowały też podziękowaniami tegorocznych darczyńców, którzy przyczynili się do wzbogacenia księgozbioru Biblioteki Szkolnej ZS 3. Biblioteka zyskała w ten sposób ponad 120 książek dla dzieci i młodzieży.
Całą imprezę zaplanowały i przygotowały panie bibliotekarki, które także czuwały nad przygotowaniem uczniów do pięknego czytania. Wspaniale pomogli chętni uczniowie VLO z klas IID, IIF, IIH i IVE.
Dzień Czytania był doskonałą okazją do promocji czytelnictwa wśród uczniów oraz do integracji społeczności szkolnej wokół wspólnej pasji, jaką jest literatura.